زيباتر زيباتر .

زيباتر

رفع آسان شش مشكل رايج لپ تاپ

ما در دنياي سرد و بيرحمانه اي زندگي مي كنيم و كار مي كنيم كه لپ تاپ هاي ما مي توانند سو استفاده زيادي كنند. صرف نظر از اينكه ما چقدر ملايم باشيم ، دفترهايمان احتمالاً پايين مي ريزند ، روي آنها ريخته مي شوند يا از آن بدتر مي شوند - زودتر ، اگر نه ديرتر.
اما اگر فكر مي كنيد همه آسيب هاي نوت بوك فقط توسط توليد كننده يا فروشگاه رايانه قابل رفع است ، دوباره فكر كنيد. بسياري از مشكلات را مي توان با ابزارهاي متداول ، قطعات يدكي و كمي تلاش به راحتي و به راحتي برطرف كرد. برخي از تعميرات كار دشواري از پروژه هاي هنري دبيرستان نيست. همانطور كه گفته شد ، لپ تاپ هاي مدرني وجود دارد كه باز كردن و تعمير آنها بسيار دشوار است. اگر هيچ پيچ و مهره اي را نمي بينيد ، مدت زمان سختي داريد.
ما با استفاده از چند نوت بوك اصلي و قديمي ، به شما نشان خواهيم داد كه چگونه از يك كيف خراب و سيم شارژر خراب گرفته تا يك فن بد و صفحه خراشيده رفع اشكال كنيد. هر پروژه مرمت داراي برآورد زمان و هزينه و همچنين مواد مورد نياز براي انجام اين كار است. فقط دستورالعمل هاي اساسي را كه براي هر تعمير ترسيم كرديم ، دنبال كنيد.
[مطالعه بيشتر: انتخاب بهترين لپ تاپ هاي رايانه شخصي]هشدار منصفانه: سيستم شما ممكن است كمي متفاوت باشد ، به قطعات خاصي نياز داشته باشد يا به روشي كمي متفاوت نياز داشته باشد. YouTube دوست شماست.
يك نكته اضافي: در حالي كه ما به طور كلي بداهه سازي و بازيافت قطعات قديمي (به خصوص آداپتورهاي برق AC) را تحسين مي كنيم ، هيچ چيز مانند داشتن قسمت دقيق درست براي تعمير نيست. در حقيقت ، اگرچه طرفداران و صفحه كليدهاي نوت بوك ممكن است شبيه به هم باشند ، اما مي توانند بسيار متفاوت باشند. هر تعمير داراي پيوندهايي است كه در آن مي توانيد قطعات مناسب را تهيه كنيد ، اما آنها فقط نمونه اي از موجود هستند. اگر همه راه هاي ديگر به شكست منجر شد ، eBay ، Newegg ، Amazon يا CDW را امتحان كنيد تا آنچه نياز داريد را بدست آوريد.
مشكل: سيم آداپتور AC فرسودههزينه: 5 تا 15 دلارزمان: 1 تا 2 ساعتمواد: درزگير سيليكوني ، نوار نقاش (كه چسبندگي كمتري نسبت به نوار نقاب معمولي دارد) ، دستكش محافظ (اختياري)
از آنجا كه يك دفترچه يادداشت كه سفر مي كند ، بايد چندين بار در روز متصل و از برق جدا شود ، بنابراين سيم و اتصال مي تواند يك ضرب و شتم داشته باشد ، در نتيجه منجر به خراب شدن يا آسيب ديدگي سيم برق مي شود. اگر اين اتفاق بيفتد ، مهم است كه يك سيم جديد بگيريد يا فوراً آن را تعمير كنيد ، زيرا نه تنها مي تواند از طريق شارژ متناوب به باتري سيستم آسيب برساند ، بلكه مي تواند يك خطر آتش سوزي نيز داشته باشد.
خوشبختانه بسياري از آداپتورهاي برق لپ تاپ داراي سيم برق AC قابل جابجايي هستند كه چند دلار قيمت دارند و به صورت آنلاين يا فروشگاه هاي الكترونيكي در دسترس هستند. از طرف ديگر ، اگر اتصالي كه به كامپيوتر متصل مي شود مشكل باشد ، اگر آداپتور AC دقيق را براي لپ تاپ خود از سازنده نوت بوك ، آمازون يا eBay انتخاب كنيد ، جايگزين آن 50 تا 75 دلار مي شود (جستجو در مورد ساخت خود و نام مدل به همراه "آداپتور AC").
يا فقط مي توانيد خودتان آن را برطرف كنيد.
1 قطعه اصلي ويرايش شده استبرايان نادل / IDGيك سيم برق متلاشي شده مي تواند خطرناك باشد. مهر و موم سيليكون را به بند ناف خرد شده بماليد.ترميم سريع و كثيف سيم پيچ خورده پيچيدن نوار برق يا مجراي برق روي آسيب است. اين از آسيب بيشتر جلوگيري مي كند ، اما با گذشت زمان شل مي شود - نيازي به ذكر نيست كه آن اسلحه چسبناك را در كل كابل بگذاريد.
يك راه بهتر اين است كه يك تعمير دائمي تر با درزگير سيليكوني موجود در هر فروشگاه سخت افزار و بسياري از سوپرماركت ها انجام شود كه باعث عايق بندي و محافظت از آن شود. بهتر است از رنگ مشكي متناسب با رنگ بند ناف استفاده كنيد ، اما درزگير شفاف نيز به همان خوبي كار مي كند.
براي محافظت از سطحي كه روي آن كار مي كنيد ، يك نوار گسترده اي از نوار نقاش بگذاريد ، كنار آن را بچسبانيد و قسمت ناقص بند ناف را در بالاي آن قرار دهيد. درزگير به پشت نوار نقاش نمي چسبد ، همانطور كه ممكن است براي ساير موانع ساخته شده از كاغذ يا پلاستيك باشد ، و بعد از اتمام كار ، نوار نقاش بايد از روي ميز جدا شود. (البته توجه داشته باشيد كه در مبلمان خوب خود نبايد هيچ نوع تعمير رايانه انجام دهيد.)

در مرحله بعد ، يك گلدان درزگير را بر روي محلي كه نياز به رفع آن دارد بريزيد. مهر و موم گوه را در محل خود قرار دهيد ، آسيب را با يك پوشش ليبرال بپوشانيد. اگر پوست حساسي داريد ، استفاده از دستكش هاي محافظ نازك براي اين قسمت ايده خوبي است.
بگذاريد يك يا دو ساعت درزگير خوب شود تا سفت شود. بند ناف را از نوار (و نوار را از روي ميز) به آرامي جدا كنيد و معادل سيم برق جديدي داريد كه براي سالها كار در جاده انعطاف پذير و آماده است.
مشكل: كيف لپ تاپ ترك خوردههزينه: 15 دلارزمان: 2 تا 3 ساعت (20 دقيقه براي راه اندازي تعمير ، 5 دقيقه قرار دادن و شكل دادن بتونه ، يك يا دو ساعت بگذاريد تا خوب شود ، 10 دقيقه آن را بماليد ، 30 دقيقه آن را رنگ كنيد و بگذاريد خشك شود)مواد: بتونه اپوكسي ، كاغذ سنباده ، تيغ تيغ ، نشانگر يا رنگ شارپي ، دستكش (اختياري)
وقتي نوت بوك ها رها مي شوند ، بيشتر اوقات در گوشه اي ، يكي از ضعيف ترين قسمت هاي پرونده قرار مي گيرند. تا زماني كه يك دفترچه يادداشت ناهموار نداشته باشيد ، اين احتمال وجود دارد كه پس از برخورد با نيروي جاذبه ، گوشه شكسته شود يا مانند لپ تاپ من كاملا شكسته شود.
اين اتفاق مدتي پيش در فرودگاه در حالي كه هنگام تايپ كردن ايميل عطسه كردم ، اتفاق افتاد. سيستم پرواز كرد و به زمين برخورد كرد. قبل از اينكه به خانه برسم ، يك باند را روي قسمت آسيب ديده قرار دادم تا عناصر را بيرون نگه دارد. اكنون وقت آن است كه آن را به صورت واقعي اصلاح كنيم.
راز استفاده از بتونه اپوكسي براي پر كردن قسمت شكسته مورد است. بتونه اپوكسي به صورت آنلاين يا در هر فروشگاه سخت افزار با قيمت حدود 4 تا 6 دلار در هر لوله در دسترس است ، بنابراين حتي مي توانيد اين جاده را در جاده تعمير كنيد. مارك بتوني كه انتخاب مي كنيد مهم نيست ، اما از تنوع سريع آن اجتناب كنيد زيرا ممكن است قبل از اتمام سفت شود.
ابتدا اطمينان حاصل كنيد كه ناحيه آسيب ديده تميز و عاري از كثيفي و قطعات شل است.
اصلاح 2 سوراخ اصلي ويرايش شده استبرايان نادل / IDGبتونه ، سنباده زدن و پيرايش مي تواند يك سوراخ در مورد لپ تاپ را برطرف كند.پس زمان آماده سازي بتونه است. اين به صورت استوانه اي است كه دو جز components آن به دور يكديگر پيچيده شده است. فقط يك قسمت را بريده و قطعات را به هم بپيچانيد.
كليد ترميم صحيح مورد اين است كه دو ماده را كاملاً در دستان خود مخلوط كنيد. از آنجا كه بتونه در نتيجه واكنش شيميايي بين دو قسمت سفت مي شود ، مهم است كه كاملاً با هم مخلوط شوند. شايد بخواهيد از دستكش براي اين قسمت استفاده كنيد ، زيرا برخي از افراد به مواد شيميايي موجود در بتونه حساس هستند.
سعي كنيد بتونه را درون يك استوانه طولاني بچرخانيد و سپس آن را چندين بار تا كنيد. بعد از چند دقيقه ، بتونه سفيد يا خاكستري يكنواخت مي شود و شما آماده هستيد.
شما احساس خواهيد كرد كه بچه اي با Play-Doh كار مي كنيد و در واقع ، بتونه بايد قوام Play-Doh باشد ، كه براي كار در منطقه آسيب ديده بسيار مناسب است. آن را محكم به داخل سوراخ موجود در محفظه فشار دهيد و با استفاده از انگشت خود يا تيغ تيغه آن را شكل دهيد تا كانتور مورد را دنبال كند. وقتي ناحيه را پوشاند ، سمت صاف تيغ يا پشت خط كش را بگيريد و سطح خارجي آن را فشرده كنيد تا صاف شود. هر بتونه اضافي را مي توان قبل از خشك شدن با حوله كاغذي از روي آن پاك كرد.
وقتي شكل ظاهري آن را دوست داريد ، برويد يكي دو ساعت كار ديگري انجام دهيد تا اپوكسي بهبود يابد. وقتي سفت شد ، وصله اپوكسي همانند پلاستيك محكم است.
بسياري از DIY ها در اينجا متوقف مي شوند و از تعميرات آشكار به عنوان نشان افتخار جنگجوي جاده يا شروع كننده مكالمه در سفرهاي جاده اي استفاده مي كنند. من ترجيح مي دهم كمي بيشتر به پايان برسد ، بنابراين اپوكسي را با كاغذ سنباده 150 و سپس 220 ريز صاف مي كنم. سپس با كاغذ 2000 گرانيت كه كمي مرطوب است ، به آن سنباده نهايي مي زنم تا خراش هاي سطح آن پاك شود.

به طور طبيعي ، رنگ مطابقت ندارد. اگر يك تعمير كوچك است ، براي پوشاندن آن از نشانگر Sharpie استفاده كنيد. براي اين تعمير ، من از رنگ ميناي دندان هواپيما مدل استفاده كردم كه براي يك بطري كوچك حدود 5 دلار (يك مجموعه كامل از رنگ ها با برس 10 دلار است). وقتي خشك است ، تعمير انجام مي شود و فقط در صورت مشاهده دقيق ، قابل مشاهده است.
مشكل: فن بد لپ تاپهزينه: 15 تا 25 دلارزمان: 1 ساعتمواد: پيچ گوشتي ، هواي فشرده ، خلاuum ، فن تعويض
يك فن خنك كننده پر سر و صدا يا غير عملكردي نه تنها آزار دهنده است بلكه هواي خنك كننده كافي را به داخل كيس نمي آورد ، به طور بالقوه باعث گرم شدن بيش از حد نوت بوك و آسيب رساندن به لوازم الكترونيكي داخل آن مي شود. اگرچه انجام اين كار تعمير سختي نيست و اگر خوش شانس باشيد ممكن است اصلاً نيازي به تعويض فن نداشته باشيد.
لپ تاپ من داراي يك فن خنك كننده منفرد است ، اگرچه بسياري از سيستم ها ، به ويژه سيستم هاي بازي و سرگرمي بزرگتر ، داراي دو يا چند فن براي گردش هوا بر روي پردازنده ، سخت افزار گرافيك و هارد ديسك هستند. بيشتر اوقات ، فن ها با گرد و غبار ، آوار و آلودگي مسدود مي شوند ، كه مي تواند باعث سر و صدا شدن آنها و كاهش كارايي آنها شود. اگر سيستم شما صداي چرخشي يا چرخشي ايجاد مي كند يا بيش از حد گرم مي شود ، اين تعمير براي شما مناسب است.
قبل از انجام هر كار ديگري ، مكان (هاي) ورود هواي تازه و فرار هواي گرم را پيدا كنيد - معمولاً يك يا چند جرقه شكاف دار در كنار يا پايين سيستم. ممكن است دو يا سه دريچه وجود داشته باشد ، بنابراين كاملاً جستجو كنيد. ني پلاستيكي را از يك قوطي هواي فشرده داخل هر دريچه قرار داده و تمام گرد و غبار را كه مي توانيد منفجر كنيد. ممكن است بخواهيد ماسك گرد و غبار بزنيد يا جارو برقي كار كنيد ، زيرا ممكن است مقدار ناپسندي از گرد و غبار وجود داشته باشد. به صورت اختياري يا اضافي ، مي توانيد با جارو برقي كنيستر مكش چيزها را امتحان كنيد.
اگر با اين كار مشكلي برطرف نشد ، وقت آن است كه عميق شويد و پرونده را باز كنيد. به طور كلي حدود دوازده پيچ در قسمت پايين قاب وجود دارد كه بايد آنها را جدا كنيد تا جعبه را باز كنيد ، اما بسته به نوت بوك متفاوت است. به عنوان مثال ، در برخي از مدل ها براي ورود به داخل ، شما بايد صفحه كليد را برداريد. اگر بلافاصله مشخص نيست ، راهنماي كاربر خود را بررسي كنيد يا برخي از تحقيقات آنلاين را انجام دهيد (باز هم YouTube براي اين موارد عالي است) تا بفهميد پرونده شما چگونه باز مي شود.
فن اصلي 3quick ويرايش شده استبرايان نادل / IDGهواي فشرده شده را به داخل مشبك هاي شكاف دار وارد كنيد. در مورد را باز كرده و گرد و غبار يا ريزه هايي را كه مانع فن مي شوند پاك كنيد. فن قديمي را با احتياط برداريد.پس از باز كردن دقيق مورد ، فن را پيدا كرده و هرگونه گرد و غبار يا ريزگردهاي اضافي را منفجر كنيد.
در حالي كه آنجا هستيد ، به هر چيزي كه در پره هاي فن گير كرده و مانع از آن مي شود ، نگاهي بيندازيد. تيغه را با انگشت خود بچرخانيد. اگر سر و صدا ايجاد مي كند يا آزادانه نمي چرخد ​​- مانند لپ تاپ من - بايد جايگزين شود.
قبل از ادامه كار ، شماره مدل فن را يادداشت كنيد و به اينترنت برويد تا يك فن جايگزين پيدا كنيد. از موتور جستجوي مورد علاقه خود استفاده كنيد و شماره مدل و "فن خنك كننده" را وارد كنيد. اين احتمال وجود دارد كه حتي براي يك كامپيوتر پنج يا شش ساله ، طرفداران طرفدار eBay يا فروشنده عجيب و غريب وجود داشته باشد. هزينه اين تعويض بايد از 5 تا 20 دلار باشد.
وقتي فن جديدي در دست داريد (و مطمئن هستيد كه فن درستي است) ، مي توانيد فن قديمي را بيرون بياوريد. ابتدا اتصال برق فن را از برق بكشيد. هر سيستم متفاوت است ، اما احتمالاً بايد قاب بازكننده فن را در محل خود باز كنيد و سپس چند پيچ ​​نگهدارنده فن را به قاب باز كنيد. باز هم ، راهنماي كاربر يا فيلم هاي آنلاين كمك بزرگي مي كند.

حالا مي توانيد فن را به آرامي برداريد. ممكن است كمي شل بودن فن كار كند ، زيرا در اينجا كاملاً مناسب است. بسياري از طرفداران نوت بوك به لوله گرما متصل هستند ، يك لوله نازك به رنگ نقره اي يا مسي كه گرما را از پردازنده يا تراشه گرافيكي مي گيرد. لوله گرما معمولاً در مونتاژ فن گير مي شود يا پيچ مي خورد. هنگام برداشتن فن ، سعي كنيد لوله گرما را خم نكنيد ، زيرا اين كار باعث كاهش كارايي آن در خنك كردن پردازنده مي شود.
اگر به هر دليلي بيش از حد پيش رفتيد و مي توانستيد قسمت بالاي پردازنده را ببينيد ، مطمئن شويد كه خمير حرارتي كافي وجود دارد. اين امر براي انتقال گرما از پردازنده به مخزن حرارتي لازم است و كمبود رب نيز مي تواند باعث مشكلات گرم شدن شود. قيمت يك لوله چند دلار است.
با آماده بودن فن جديد ، آن را بلغزانيد و با دقت همه چيز را در جاي خود پيچ ​​كنيد. قبل از اينكه قسمت پايين قاب را دوباره روشن كنيد ، اتصال برق را متصل كرده و دستگاه را آتش بزنيد. اگر فن فوراً روشن نمي شود نگران نباشيد ، زيرا ممكن است فقط پس از گرم شدن سيستم روشن شود. بعد از اينكه تأييد كرديد كار مي كند ، دستگاه را ببنديد و به كار بپردازيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۱:۱۹ توسط:زيباتر موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :