زيباتر زيباتر .

زيباتر

مباني چيلرها

وقتي يك چيلر آسيب ديده ادعا مي كند روي ميز شما قرار دارد ، شما بايد براي پيچيدگي هايي كه با آن همراه هستيد آماده شويد. اين سيستم ها غالباً مبتني بر فضا يا وسايلي كه در آن خنك مي شوند ، پيچيده و تخصصي هستند ، به اين معني كه آنها چالش هاي خاص خود را براي تنظيم كننده هاي بيمه مانند شما ارائه مي دهند. اگر با اين تجهيزات خنك كننده پيچيده آشنا نيستيد و روي يك ادعايي كه شامل يكي است كار مي كنيد ، مي خواهيد اصول آن را بشناسيد.
لوله هاي آب براي سيستم چيلر
چيلرها چگونه كار مي كنند؟
چيلرها گرما را از فضايي كه نياز به كنترل آب و هوا دارد دقيقاً مانند يك سيستم تقسيم سنتي يا واحد بسته بندي انتقال مي دهد ، اما آنها به جاي هوا از آب (يا محلول آب) استفاده مي كنند. دو نوع چيلر وجود دارد: خنك كننده با آب و هوا. آنها به طور مشابه در طول بيشتر مراحل كار مي كنند تا اينكه مبرد به كندانسور برسد ، و هر دو در بخش هاي بعدي تشريح شده اند.
چيلرهاي با آب سرد


نمودار الف
فرآيند خنك كننده از زماني شروع مي شود كه آب از بازگشت اوليه به تبخير كننده وارد شود ، جايي كه گرما از آب به مبرد منتقل مي شود.
سپس آب سرد شده از طريق منبع اوليه (به رنگ آبي) به مخزن آب فرستاده مي شود و در آنجا با پمپ آب به فضاهاي مختلف كنترل شده از آب و هوا توزيع مي شود. از آنجا كه گرما هميشه از گرما به سرما منتقل مي شود همانطور كه در قانون دوم ترموديناميك گفته شده است ، آب سرد گرماي محيط فضاي مطبوع را در هواگير جذب مي كند. سپس فن از طريق مجراي هوايي ، هواي خنك شده را وارد فضا مي كند. سپس آب گرمتر به چيلر بازگردانده مي شود تا بار ديگر خنك شود.
در اين ميان ، گرماي جذب شده توسط مبرد (مسيري كه به رنگ سبز نشان داده شده است) در تبخير كننده لازم است منتقل شود تا مبرد بتواند گرماي بيشتري را جذب كند. مبرد كم فشار و پر فشار از تبخير كننده به سمت كمپرسور موتور حركت مي كند و اين باعث افزايش فشار و دما مي شود.
پس از آن مبرد وارد كندانسور مي شود. چيلرهاي خنك كننده با آب از آب براي محاصره لوله هاي مبرد استفاده كرده و در گرما بكشند (مسيري كه به رنگ قرمز نشان داده شده است). سپس آب در يك برج خنك كننده پمپ مي شود تا گرما آزاد شود. پس از تراكم ، مبرد از يك شير انبساط عبور مي كند تا فشار را (و درجه حرارت) قبل از بازگشت به اواپراتور كاهش دهد ، جايي كه اين روند دوباره آغاز مي شود.
چيلرهاي هوا
 نمودار ب
مانند چيلرهاي با آب خنك ، اين فرآيند با بازگشت اوليه آغاز مي شود كه آب گرم را به چيلر منتقل مي كند. گرما در تبخيركننده به مبرد منتقل مي شود و آب از طريق تأمين اوليه به فضاي خنك شده جريان مي يابد. مبرد براي بالا بردن فشار و دما از طريق كمپرسور حركت مي كند و سپس به كندانسور مي رسد. در اينجا ، طرفداران در خارج از هوا از طريق كندانسور گردش مي كنند ، كه گرما را از مبرد جذب مي كند (دوباره قانون دوم ترموديناميك نشان مي دهد كه حركت گرم به سمت سرما) قبل از بيرون آوردن اين گرما به هواي محيط است. مبرد سپس از طريق دريچه انبساط (مانند گذشته) عبور كرده و به اواپراتور باز مي گردد.
چيلرها از كجا استفاده مي شوند؟
چيلرها كاربردهاي مختلفي دارند و بعضي اوقات نسبت به سيستمهاي اسپليت سنتي يا واحدهاي بسته بندي ترجيح داده مي شوند زيرا آب گرما را بهتر از هوا انجام مي دهد. به همين دليل است كه كولرهاي خنك كننده با آب به دليل داشتن سازگارتر و كارآمدتر در عملكرد خود و داشتن طول عمر طولاني تر نسبت به همتايان خنك كننده هوا شناخته مي شوند. چيلرهاي خنك كننده با آب در امكانات متوسط ​​و بزرگتر (تا زماني كه از آب كافي برخوردار باشند) مانند فرودگاه ها ، بيمارستان ها ، هتل ها ، مراكز خريد ، ساختمان هاي تجاري و غيره متداول هستند. (تصوير: يك چيلر قابل حمل)
چيلرهاي خنك كننده هوا بيشتر در مكانهاي كوچك و متوسط ​​كه ممكن است فضا و آب محدود باشد شايع تر است. هزينه نصب و نگهداري اين چيلرها نسبت به همتايهاي داراي آب خنك كننده آنها كمتر است ، اما به طور معمول طول عمر كمتري دارند. اين چيلرها معمولاً براي رستورانها ، شركتهاي بزرگ و رويدادهاي ورزشي و ساختارهاي موقتي مورد استفاده قرار مي گيرند.

از چيلرها نيز اغلب براي مصارف صنعتي يا پزشكي استفاده مي شود. تجهيزات مونتاژ ، سايت هاي ساخت و ساز ، ليزرها ، ماشين هاي MRI و ساير تجهيزات و تجهيزات پرقدرت ديگر ممكن است براي حفظ دماي كارآمد به چيلرها نياز داشته باشند.
مشكلات مشتركي كه بر روي چيلرها تأثير مي گذارد
خوردگي
چيلرها از لوله هاي فلزي (معمولاً از مسي يا فولاد كربن ساخته شده اند) براي انتقال آب بين چيلر و فضاي كنترل شده توسط آب و هوا استفاده مي كنند. وجود ساده اكسيژن در آب مي تواند باعث خوردگي شود ، اما اگر آب و لوله ها به درستي درمان شوند ، اين مي تواند خطر را به ميزان قابل توجهي كاهش دهد. اما اگر تصفيه آب ناكافي باشد ، رسوبات ، مواد معدني و باكتريها مي توانند وارد سيستم شوند. در صورت ايجاد رسوب يا باكتري كه باعث تمايز سطح اكسيژن رساني مي شود ، فلزات مي توانند شروع به خوردگي كنند. علاوه بر اين ، هر نقطه اي كه دو فلز مختلف در آن استفاده شود مي تواند به دليل خاصيت الكتروشيميايي متفاوت در معرض خطر خوردگي باشد. مهم نيست كه چگونه خوردگي رخ دهد ، مي تواند باعث نشت هايي شود كه به چيلر آسيب وارد كند ، راندمان آن را كاهش داده و احتمالاً به نواحي اطراف چيلر آسيب برساند.
كمپرسور براي چيلر
تعمير و نگهداري ضعيف
اين ماشينهاي پيچيده براي نگه داشتن آنها در شرايط كاري مناسب به تعمير و نگهداري زيادي احتياج دارند. اگر قدمهاي درستي برداشته نشود ، چيلر مي تواند باعث خوردگي ، گرفتگي ، از بين رفتن كارايي يا از بين رفتن ساير موارد شود. به عنوان مثال ، اگر تصفيه آب مناسب حفظ نشود يا برج هاي خنك كننده باز تميز نشوند ، مي توان رسوب يا ذره اي به سيستم وارد كرد و باعث لوله هاي مسدود شده و انتقال حرارت ضعيف شد. كندانسور چيلر با خنك كننده هوا مي تواند توسط زباله مسدود شود يا در خاك خسته شود و همين امر باعث كاهش كارايي مي شود.
مسائل مربوط به برق
سيستم هاي الكتريكي داخل چيلر با دقت طراحي شده و به اندازه ساير دستگاه ها پيچيده هستند. با افزايش ولتاژ بالا يا سايش و پارگي آنها به راحتي مي توانند از تعادل خارج شوند. در صورت بروز مشكل در زمين يا خرابي منبع تغذيه ، ممكن است چيلر اين مسئله را تشخيص داده و خود را خاموش كند. اضافه بار چيلر مي تواند باعث گرم شدن بيش از حد آن شود كه احتمالاً منجر به خرابي مي شود. سيم ها و كابل ها پس از تعمير و يا به دليل سهل انگاري مي توانند سست يا آسيب ببينند كه اين امر مي تواند منجر به نقص چيلر شود.
ما مي توانيم به رفع مطالبات چيلر كمك كنيم
ادعاهاي چيلر در پارك پياده روي نيست - چندين مؤلفه مي توانند باعث خراب شدن سيستم شوند و باعث خراب شدن كل سيستم شوند و منبع هميشه ممكن است روشن نباشد. براي رسيدگي صحيح به آنها ، ممكن است به يك نظر متخصص احتياج داشته باشيد. اگر در حال رسيدگي به ادعاي چيلر هستيد ، به ما كمك كنيد! تكنسين هاي آموزش ديده ما خسارات را ثبت مي كنند و كارشناسان ما گزارش جامعي را ارائه مي دهند كه خسارات ، علت خسارت و هزينه هاي مربوط به تعمير يا جايگزيني را بيان مي كند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۴۳:۴۳ توسط:زيباتر موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :