زيباتر زيباتر .

زيباتر

چگونه براي گچ كاري ديوار (راهنماي كامل با مشاوره برتر!)

يادگيري چگونگي گچ يك D.I.Y پيشرفته است. پروژه تكنيك ها و روش هاي درگير در گچ كاري ، تسلط آسان نيست. استخدام پلاستر حرفه اي بهترين راه براي اطمينان از موفقيت در پروژه گچ كاري شما است.
اگر تازه وارد گچ كاري شده ايد ، اين راهنما همه چيزهايي را كه بايد بدانيد به شما منتقل مي كند. اين كه آيا شما مي خواهيد بدانيد كه چگونه مي توان ديوارهاي آسيب ديده را گچ كرد ، چگونه مي توان گچ را با استحكام مناسب مخلوط كرد و يا اينكه چگونه ديوارهاي خارجي را گچ كنيد ، ما در هر مرحله از روند توضيح خواهيم داد. بنابراين در ادامه بخوانيد تا دريابيد كه چگونه مي توانيد يك طرفدار گچ كاري شويد!


ابزار و تجهيزات مورد نياز شما
گچاسفنجسطلماله - براي اعمال گچ بر روي سطحشاهين - نگه داشتن گچ به محض استفاده از آن روي سطحبرس خراشيده سيمسمبادهمخلوط كردن چوبنردباناتصال چاقو - به شما امكان مي دهد در گوشه هاي محكم گچ بزنيد و خطوط مستقيمي در لبه ها ايجاد كنيدآب شير را تميز كنيدآماده سازي قبل از گچ كاري
گچ كاري معمولاً روندي بسيار كثيف است. حتما از پلاستيك محافظ و پارچه هاي رها شده براي پوشاندن مبلمان بزرگ و كفپوش خود استفاده كنيد. همچنين شما نياز به پوشاندن هر گونه سوكت و اتصالات برقي داريد. برق را به اتاق بكشيد.


ديوار ترك خورده
اعتبار تصوير


بسيار مهم است كه قبل از شروع مخلوط كردن گچ مطمئن شويد كه ابزار و سطح شما تميز است. هرگونه كثيفي يا ريز و درشتي كه در آن باقي مانده باشد مي تواند شما را با يك پايان ناهموار رها كند. سطح را به آرامي با آب گرم بشوييد اما آن را خيس نكنيد.


آيا ديوار مكش بالا يا ديوار مكش كم داريد؟
اگر مي خواهيد به يك سطح عالي برسيد ، تهيه درست سطحي كه مي خواهيد گچ كنيد ، ضروري است. بسياري از D.I.Y. پلاسترها از اين امر آگاه نيستند كه مكش ديواره آنها تأثير عظيمي در پايان كار آنها دارد. اما چرا مكش بسيار مهم است؟ مكش بسيار حياتي است زيرا گچ شما را به ديوار وصل مي كند. بنابراين ، قبل از شروع به گچ كاري ، بايد تعيين كنيد كه ديوار شما داراي سطح مكش بالا يا پايين است.
ديواره مكش بالا رطوبت را خيلي سريع خيس مي كند. اين باعث مي شود خيلي سريع گچ شما خشك شود و شما قادر نخواهيد بود آن را صاف كنيد. با اين حال ، اگر ديواره شما كم مكش است ، مي فهميد كه گچ شما براي پيوند به سطح تلاش مي كند. گچ شكننده خواهد بود و ممكن است شروع به خرد شدن كند.
بهترين روش براي بررسي مكش ديواره شما انجام آزمايش پچ است. بخش كوچكي از ديوار خود را به ابعاد 50 ميلي متر در 50 ميلي متر برداريد و گچ تازه مخلوط شده را روي آن بماليد. چند دقيقه از منطقه خارج شويد. با استفاده از انگشت خود را به راحتي رديابي يك خط از گچ.


راهنماي قيمت پلاسترهزاران نفر همه ساله از Bidvine براي كمك به پروژه هاي خود درخواست مي كنند. ما تخمين هاي آنها را از متخصصان محلي دريافت مي كنيم ، سپس آن قيمت ها را با شما به اشتراك مي گذاريم.حدود قيمت££££££££££

برخورد با ديوارهاي مكش زياد و كم


گچ كاري يك ديوار


در طول تست وصله ، اگر گچ نسبت به گذشته احساس بطور قابل توجهي خشك تر كند ، شما يك ديوار مكش بالايي داريد. اگر هنوز احساس آرامش نسبت به زمان استفاده از آن داريد ، ديگر نيازي به انجام كاري نداريد. اما اگر پچ به بعد از مدت زمان طولاني خشك نشده است ، شما يك ديوار مكش خيلي كم داريد. اين مشكل مي تواند با استفاده از يك آغازگر برطرف شود. استفاده از PVA تضمين مي كند كه گچ به سطح پيوند مي خورد. براي يك ديوار مكش كم ، يك لايه PVA رقيق شده با آب كافي است. معمولاً ، نسبت
اين مشكل با استفاده از آغازگر قابل رفع است. استفاده از PVA تضمين مي كند كه گچ به سطح پيوند مي خورد. براي يك ديوار مكش كم ، يك لايه PVA رقيق شده با آب كافي است. معمولاً نسبت 3 قسمت PVA به 1 قسمت آب به خوبي كار مي كند. هميشه قبل از شروع دستورالعمل هاي قلع را بخوانيد.
ديواره هاي مكش بالا همچنين با PVA قابل درمان است. يك لايه نازك از PVA رقيق شده را روي سطح بماليد. اگر ظرف 15 دقيقه خشك شده باشد ، بايد يك روكش ديگر بماليد. هر ديوار متفاوت است ، بنابراين ممكن است برخي از سطوح به چندين پوشش نياز داشته باشند. اگر هنوز هم بعد از 15 دقيقه انتظار هنوز مرطوب است ، مي توانيد بگوييد كه آيا PVA به اندازه كافي استفاده شده است يا خير.
اطمينان حاصل كنيد كه لايه هايي كه اعمال مي كنيد خيلي ضخيم نباشند ، در غير اين صورت PVA براي اتصال مناسب به ديوار تلاش خواهد كرد. پس از استفاده از روكش PVA ، منتظر بمانيد تا كاملاً خشك شود قبل از شروع به كار گچ. لازم است چسبناك باشد اما مرطوب نباشد.

مخلوط كردن گچ
مخلوط كردن گچ كار چندان سختي نيست. با اين حال ، چندين نكته و ترفند وجود دارد كه مي توانند به شما كمك كنند. لازم است آب و گچ قطعات مساوي را در يك سطل تميز مخلوط كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه گچ را به آب اضافه مي كنيد و نه برعكس. اين به شما امكان مي دهد تا قوام و ميزان گچ را كه درست مي كنيد كنترل كنيد.


مخلوط كردن گچ


مي توانيد ضخامت و قوام گچ خود را با استفاده از ميكس مخلوط كنيد. اين بايد بتواند به تنهايي بدون اينكه آن را نگه داريد بايستيد. اطمينان حاصل كنيد كه گچ را كاملا هم بزنيد تا هرگونه برآمدگي از بين برود. استفاده از آب شيرين هنگام مخلوط كردن گچ بسيار مهم است. آب راكد يا آلوده مي تواند در پايان كار گچ شما تأثير بگذارد و حتي مي تواند باعث خاموش شدن آن شود. اگر در حال كار روي يك پروژه بزرگ هستيد ، گچ شما چند روز نگه خواهد داشت. فقط مطمئن شويد كه آن را محكم با پلاستيك پيچيده ايد تا از ورود هوا جلوگيري شود.


چگونه براي گچ كاري ديوار
استفاده از ماله و شاهين به اعتماد به نفس و تكنيك خاصي احتياج دارد. قبل از اينكه گچ را به ديوار بماليد ، حركت گچ را از شاهين به ماله تمرين كنيد. در نزديكي ديوار بايستيد تا از ظهور و ريختگي جلوگيري كنيد. هنگام انتقال گچ ، شاهين را به ماله خود تكيه دهيد. ماله را به صورت افقي نگه داريد ، اما آن را به سمت ديوار نگه داريد. با اين حال ، شما هرگز نبايد ماله را بر روي ديواره خود صاف كنيد ، زيرا اين مي تواند گچ را از ديوار جدا كند. در طي مراحل گچ كاري ، شما بايد ماله و شاهين را مرطوب نگه داريد.


گچ كاري ديوار


به آرامي برويد ، و سعي نكنيد يكباره مساحت بزرگي را بپوشانيد. پس از اعمال گچ ، لازم است آن را صاف كنيد. همان پچ ديگر را برگردانيد ، دوباره ماله خود را با زاويه كمي نگه داريد. آگاه باشيد كه پس از 45 دقيقه تا يك ساعت ، گچ شما شروع به تنظيم مي كند. در طي اين مرحله ، بايد با ماله مايع مرطوب روي سطح خود برويد. اين به شما كمك مي كند سطح را كاملاً صاف كنيد. پس از انجام اين كار ، دوباره نيم ساعت ديگر صبر كنيد و روند را تكرار كنيد.
بعد از اينكه لايه اول را بماليد ، قبل از اينكه بتوانيد يك لايه دوم بكشيد ، بايد گچ جديد را با استفاده از يك برس خراشنده سيم به آرامي خراش دهيد. اين كار باعث مي شود لايه دوم از لايه اول دور نشود. با استفاده از دو لايه گچ بايد پايان زيبايي را براي شما به وجود آورد. فقط مراقب باشيد بارها و بارها در همان منطقه صيد نكنيد. اين ممكن است باعث شود رنگ بعداً از ديوار جدا شود.
مدت زمان لازم براي خشك شدن ديوار به درجه حرارت و رطوبت اتاق بستگي دارد. در طول تابستان مي توانيد انتظار داشته باشيد كه دو روز طول بكشد. در زمستان ، مي تواند تا پنج باشد. با اين حال ، هر مورد متفاوت است. قبل از تلاش براي تزئين آن اطمينان حاصل كنيد كه ديوار كاملاً خشك است.


تعمير ديوار آسيب ديده
شما هميشه نيازي به كاشي كامل يك ديوار نداريد. همچنين شناختن چگونگي گچ كردن سوراخ ها و ساير نواقصي كه ممكن است بوجود بيايد مفيد است. قبل از شروع كار ، بايد اندازه سوراخ ها را تعيين كنيد. سوراخ هاي كوچك با استفاده از يك پركننده قابل تعمير هستند. با اين حال ، سوراخ هاي بزرگتر اغلب نياز به گچ كاري مجدد دارند ، در غير اين صورت ، به پايان صاف نخواهيد رسيد.
با پاك كردن هرگونه گرد و غبار و گرد و غبار در اطراف و داخل سوراخ شروع كنيد. اين فرايند بسيار مهم است زيرا باعث مي شود گچ شما به درستي به ديوار چسبيده باشد. بنابراين ، وقت خود را بگذرانيد و مطمئن شويد كه قبل از ادامه كار كاملاً پاك شده است. براي رفع سوراخ ها ، ممكن است بخواهيد يك گچ يك تكه را امتحان كنيد. اين دو مزيت اصلي دارد. اين اجازه مي دهد تا از انتظار براي اطراف آن خشك نشود ، و آن را خشك مي كند. با اين حال ، براي مشاغل بزرگتر ، يك گچ كت توصيه نمي شود.

وقتي آماده شروع كار شديد ، بايد آب را به كل اضافه كنيد. يك بار ديگر ، اين اطمينان حاصل شود كه ديواره خيلي سريع رطوبت گچ را خيس نمي كند. تعداد كت هايي كه شما بايد استفاده كنيد بستگي به ميزان عمق سوراخ دارد. هر سوراخ زير نيم اينچ فقط نياز به يك كت دارد. سوراخ هاي عميق تر به دو كت احتياج دارند. درست مانند وقتي كه تمام ديوار را گچ مي كنيد ، قبل از اينكه كت ديگري را روي بالا بكشيد ، حتماً اولين لايه گچ را خراش دهيد.


1520پلاسترهانزديك توپلاسترهاي نزديك شماهزاران نفر در سراسر ايالات متحده هر ساله از Bidvine براي كمك به پروژه هاي خود درخواست مي كنند. آنچه را كه شما نياز داريد به ما بگوييد تا بتوانيم متخصصان محلي مناسبي را براي پروژه شما به ارمغان بياوريم.

چگونه مي توان ديوار گچ كاري كرد
بسياري از خانه هاي ساختماني مدرن و جديد به جاي گچ هاي سنتي داراي تخته گچ هستند. با استفاده از گچ ، يكي از مهمترين مزيت ها اين است كه شما نيازي به گچ كاري كامل آن نداريد. تخته گچ به گونه اي طراحي شده است كه پوست ببندد. اين بدان معناست كه شما فقط نياز به استفاده از يك لايه نازك از گچ داريد اما هنوز هم مي توانيد به نتايج عالي برسيد. اين مي تواند به طور قابل توجهي روند را در مقايسه با گچ كاري معمولي سرعت ببخشد.
با استفاده از نوار زخم ، گچ كاري خود را براي لاغري آماده كنيد. نوار بر روي هر اتصالات. فقط مطمئن شويد كه به هيچ وجه دو تكه نوار را همپوشاني نداريد. روند استفاده از روكش كف پوش بسيار شبيه به گچ كاري يك ديوار معمولي است.
به ياد داشته باشيد كه ابزارهاي خود را مرطوب نگه داريد ، گچ را به طور مساوي پخش كنيد و گچ را بين كت ها خراش دهيد. ترفند لاغري اين است كه مطمئن شويد كه گچ خيلي ضخيم نيست. 2-3 ميلي متر ضخامت ايده آل براي يك ديوار گچ است.


چگونه براي گچ كاري ديوار خارجي
هنگام صحبت از ديوارهاي خارجي ، گچ كاري بيشتر به عنوان رندرينگ گفته مي شود. روش ها و تكنيك هايي كه در رندر استفاده مي شود بسيار شبيه به گچ كاري است. رندرينگ نيز به صبر و تمرين زيادي نياز دارد. تسلط بر فرايند كار ساده اي نيست. با اين حال ، اگر وقت خود را بدست آوريد ، مي توان به دست آورد. اگر مطمئن نيستيد ، يا اينكه ساختمان شما قديمي و شكننده است ، ممكن است براي جلوگيري از اشتباهات گران قيمت ، بهتر است استخدام گچ كاري كنيد.
يادآوري اين نكته مهم است كه هوا نقش مهمي در اين پروژه بازي خواهد كرد. در طول زمستان از رانندگي خودداري كنيد ، زيرا دماي انجماد مي تواند منجر به ترك شود. مثل هميشه ، مطمئن شويد كه مناطقي كه مي خواهيد آنرا تهيه كنيد كاملاً تميز است. هرگونه ذره و مواد زائد از بين مي رود.


گچ كاري ديوار خارجي


تفاوت اصلي بين گچ كاري ديوارهاي داخلي و خارجي نوع گچ مورد نياز براي استفاده است. گچ داخلي هرگز نبايد در سطوح خارجي استفاده شود. در عوض ، شما بايد از تركيبي از سيمان و شن و ماسه گچ استفاده كنيد. مانند ديوارهاي داخلي ، ديوارهاي خارجي از چند لايه PVA رقيق بهره مند مي شوند. رندر را مانند مايع معمولي بماليد. براي روكش اول ، لايه بايد به ضخامت حدود 5 ميلي متر باشد. اين ضخامت بهينه است به گونه اي كه رندر مي تواند درون ديوار غرق شود.
مثل هميشه ، اطمينان حاصل كنيد كه رندر را قبل از استفاده از روكش دوم خراشيده ايد. يك برس خراشنده سيم احتمالاً براي يك ديوار خارجي بزرگ خيلي كوچك است. براي صرفه جويي در وقت ممكن است بخواهيد در يك ابزار شانه سازي بزرگتر سرمايه گذاري كنيد. روكش دوم بايد 10 ميلي متر ضخامت داشته باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۳۸:۰۱ توسط:زيباتر موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :