زيباتر زيباتر .

زيباتر

خواص روغن سياه دانه براي سفيدي مو

روغن سياه دانه، به هزار و يك علت. شايد باورتان نشود، اما روغن سياه دانه به قدري خواص دارد كه اولين جمله اين نوشته را به اين شكل شروع كردم. در اين مطلب از زيباتر مي خواهم براي شما از روغن سياه دانه، اين دانه داراي روغني با خواص بي نظير بگوييم تا از آن استفاده هايي بيش از آن چه مي دانيم، داشته باشيم. 

بايد بدانيم روغن سياه دانه را براي چه مي خواهيم. خيلي از ما، ممكن است لكه هاي كوچكي بر روي پوستمان داشته باشيم كه البته رنگ آن ها چندان تفاوتي با رنگ پوستمان ندارد. در اينجا است كه روغن سياه دانه مانند يك كيمياگر وارد بازي مي شود و اكثر اين لكه ها را برطرف مي كند.

اما اين را بدانيد كه خواص روغن سياه دانه يه درمان لكه هاي پوستي محدود نمي شود؛ شما مي توانيد از روغن سياه دانه براي تقويت مو خودتان استفاده كنيد يا موضوع اصلي اين نوشته زيباتر، خواص روغن سياه دانه براي سفيدي مو!

همه ما معمولا وقتي اولين تار موي سفيد را در سرمان مي بينيم، با تعجب به آن نگاه مي كنيم و به پيش اولين فرد نزديك به خودمان مي رويم كه بدانيم مويمان سفيد شده است يا ما رنگ مويمان را به درستي در آينه ديده ايم؛ اما خب، سفيدي مو، شتري است كه در هر خانه اي مي نشيند؛ اما نه خانه اي كه در آن روغن سياه دانه هست!

آري، روغن سياه دانه مي تواند منجر به پيشگري از داشتن موي سفيد در شما بشود. شايد بگوييد چگونه؟ با من همراه شويد تا كمي از خواص روغن سياه دانه براي شما بگوييم و بعد برويم سراغ خواص روغن سياه دانه براي سفيدي مو. 

روغن سياه دانه داراي مواد و املاح مواد معدني بسياري مثل مس، آهن، ويتامين B1 و ... است. به هنگامي آن را به كف سرتان بماليد، پس از گذشت چند ده دقيقه، اين مواد معدني شروع به جذب شدن در كف سرتان مي كند. 

از شامپوهاي مسخره اي كه وعده داشتن ويتامين را مي دهند، گذر كنيد. براي جذب شدن آن ويتامين ها به كف سرتان، زماني بيش از 2-3 دقيقه نياز است؛ و اگر هر روز شامپو به سر خود مي زنيد، پس از 15 ثانيه بايد شامپو را بشوييد تا بيش از حد، چربي پوست سر شما را نبرد. 

پس از مالش روغن سياه دانه، بايد بگذاريد حدود 30 تا 60 دقيقه بر روي كف سرتان بماند، تا از جذب شدن مواد معدني آن در كف سر اطمينان حاصل كنيم. 

در صورتي كه استفاده از روغن سياه دانه را از جواني خودتان شروع كرده باشيد، احتمال سفيدي مويتان در سنين ميان سالي (پنجاه تا هفتاد سال)، كم مي شود و شما از خواص روغن سياه دانه براي سفيدي مو، به بهترين شكل ممكن، استفاده كرده ايد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۵:۰۵ توسط:زيباتر موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :