زيباتر زيباتر .

زيباتر

مشاهده سوابق بيمه تامين اجتماعي، با كارت ملي

در اين مطلب براي شما مي خواهم از بيمه شدن بگوييم. در واقع نحوه مشاهده سوابق بيمه؛ اما بگذاريد اول كمي از بيمه تامين اجتماعي براي شمايي كه مي خواهيد سوابق فرد ديگري را دريافت كنيد بگوييم تا شايد خواستيد خودتان را بيمه كنيد!

يكي از مهم ترين مزاياي بيمه، آن است كه در دوران بيكاري به شما كمك مي كند. خودتان بهتر مي دانيد در اين روزها كه كرونا مهمان خانه تك تك ما شده، برخي از ما ديگر شغل خودمان را نداريم و زندگي هم خرج خودش را دارد ديگر. در نتيجه به چه كنم چه كنم افتاده ايم. 

در صورتي كه خودتان را از قبل تامين بيمه اجتماعي كرده بوديد، الان اين معضل را نداشتيد و مي توانستيد از بيمه تامين اجتماعي خودتان بهره ببريد. 

برويم سراغ اصل مطلب اين نوشته: سوابق بيمه؛ و نحوه دريافت آن

براي اين كار چند روش مختلف پيش روي شما است. ما در ادامه سعي مي كنيم تمامي اين روش ها را پوشش دهيم تا شما هر كدام را كه مناسب تر ديديد، انجام بدهيد. 

مشاهده سوابق بيمه، از طريق سايت سوابق بيمه:

براي اين كار بايد ابتدا به سايت سازمان تامين اجتماعي به آدرس https://account.tamin.ir/auth/loginبرويد.

بعد از آن كه صفحه براي شما لود شد، در صفحه اي كه براي شما باز شده، بر روي دكمه ثبت نام كليك كنيد يا اگر بر روي موبايل هستيد، آن را لمس كنيد. 

توجه كنيد اگر شماره موبايل براي خودتان نيست و به نام فرد ديگري است؛ پس از ثبت نام در سامانه آنلاين ذكر شده، حتما به يكي از كارگزاري هاي تامين اجتماعي به همراه كارت ملي و شناسنامه خودتان برويد تا احراز هويت صورت گيرد.

مشاهده سوابق بيمه، از طريق كد دستوري USSD:

اولين موردي كه بايد در نظر بگيريم، تفاوت كد دستوري اپراتورها است. در ادامه كد دستوري هر اپراتور را براي شما آورده ام.

  • همراه اول: #۱۴۲*
  • ايرانسل: #۱۴۲۰*۴*
  • رايتل:  #۱۴۲۰*۴*

خب، متناسب با اپراتوري كه داريد، يكي از كدهاي ذكر شده در بالا را شماره گيري كنيد.

به همين راحتي. شما مي توانيد ادامه فرايند دريافت را از طريق 3 كدي كه در بالا گفتم، ادامه دهيد. البته در صورتي كه قبلا در سايت ثبت نام نكرده باشيد، بايد اول ثبت نام در سايت را انجام دهيد؛ و بعد از طريق كدهاي دستوري USSD كه بالا گفتيم كار را ادامه دهيد. 

يك روش ديگر كه پيش روي شما است، مراجعه حضوري به كارگزاري هاي سازمان تامين اجتماعي براي دريافت سوابق بيمه است؛ اما بهتر مي دانيم كه در اين شرايط كرونايي، اين كار مقدور نيست و بهتر است سلامتي خودمان را به خطر نيندازيم. 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۸:۵۹ توسط:زيباتر موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :