زيباتر زيباتر .

زيباتر

نگهداري از كاكتوس چگونه است؟

امروز در زيباتر مي خواهم برايتان از نگهداري كاكتوس بگويم. شايد اول از خودتان بپرسيد كه كاكتوس مگر نگهداري هم دارد! نه نياز به آبي دارد و براي خودش رشد هم مي كند؛ اما اشتباه نكنيد. با من در اين نوشته همراه شويد تا با شيوه نگهداري كاكتوس آشنا شويد. 

اول از همه اين مورد را در نظر بگيريد كه ما بيش از 130 گونه كاكتوس داريم. هر كدام از اين ها به شكل هاي مختلفي نياز به آبياري و نگهداري دارند و اگر به درستي اين موضوع را رعايت نكنيد، كاكتوس شما خشك خواهد شد. 

يكي از بهترين راه ها پياده كردن نحوه نگهداري از كاكتوس، پرسيدن از باغباني است كه گياه را خريداري مي كنيد. با توجه به دانش باغبان در نگهداري از انواع گياهان، خيالتان راحت خواهد شد كه ديگر مشكلي نخواهيد داشت. 

اگر هم نام نوع كاكتوس تان را مي دانيد، مي توانيد به راحتي آن را در گوگل جستجو كنيد.

مثل نگهداري كاكتوس ماري يا نگهداري كاكتوس تيغ دار.

اولين توصيه اي كه براي شما دارم، آن است كه اگر كاكتوس تان در مرحله رشد است، حتما به آن به خوبي آب بدهيد. آب مناسب در اين مرحله، مي تواند رشد كاكتوس شما را بيشتر كند. اين آب دهي بيش از 2 مرتبه در طول هفته نشود. 

بسته به نوع كاكتوس، ميزان آبي كه بايد بدهيد، فرق مي كند. مثلا كاكتوس اپونتيا اكيوس نسبت به آستروفيتوم ميروستيگما نودوم، نياز به آب بيشتري دارد. 

حتما اين مورد را از گل فروشي اي كه كاكتوس را تهيه كرده ايد بپرسيد. 

موردي كه گفتم براي كاكتوس هاي در حال رشد بود؛ اگر كاكتوس شما به مرحله اي رسيده است كه ديگر رشد نمي كند، بايد ميزان آب دهي به آن را كم كنيد. 

نور خورشيد يكي از مهم ترين عامل هاي رشد كاكتوس است. اگر نور خورشيد به درستي به اين گياهان نرسد، نگهداري كاكتوس، بسيار سخت خواهد شد. 

پيشنهاد مي كنيم هر روز پنجره خانه تان را باز كنيد و كاكتوس را جلوي نور آفتاب قرار دهيد. 

حتما به اين نكته خيلي مهم توجه كنيد كه كاكتوس بايد به صورت مستقيم و بدون هيچ مانعي بر سر راهش، نور خورشيد را دريافت كند، در غير اين صورت، عمل فوتوسنتز به درستي صورت نمي گيرد و احتمال خشك شدن گياه تان است. 

دماي محيط، مهم ترين عامل بعدي در رشد كاكتوس است. در زمان رشد، كاكتوس به محيطي با دماي گرم نياز دارد؛ اما اگر كاكتوس رشد خودش را كرده باشد، بايد محيطي با دماي پايين براي آن مهيا كنيد. 

فراموش نكنيد نوع كاكتوس شما بر نگهداري كاكتوس اثر مسقتيم دارد و حتما از يك متخصص راهنمايي بگيريد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ تير ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۰:۰۹ توسط:زيباتر موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :