زيباتر زيباتر .

زيباتر

علت باد گرم كولر گازي پنجره اي را چگونه پيدا كنيم؟

در نوشته قبلي برايتان از علت خاموش شدن ناگهاني كولر اسپليت گفتم و 3 علت براي عيب يابي آن بيان كردم. 

در اين نوشته، مي خواهم به يكي ديگر از مشكلات رايج كولر گازي اشاره كنم: باد گرم كولر گازي پنجره اي.

اگر نوشته هاي قبلي من را خوانده باشيد، برايتان گفته ام كه درخواست از يك تعميركار حرفه اي كولر گازي، بسيار بهتر از آن است كه خودتان دست به كار شويد و شروع به تعمير كولر گازي كنيد. 

پيدا كردن علت باد گرم كولر گازي پنجره اي هم، از اين دست است. اگر نتوانيد به درستي عيب يابي كنيد و عامل باد گرم كولر گازي را پيدا كنيد، درنهايت كارتان به يك تعميركار كولر گازي مي افتد و بايد هزينه بيشتري هم براي تعمير كولر گازي كنيد. 

برويم سراغ يكي از شايع ترين علت هاي خاموش شدن ناگهاني كولر اسپليت.

گرفتگي فيلتر هواي كولر گازي درون دستگاه: كولر گازي براي دميدن باد خنك به درون محيط، نياز به آن دارد كه از بيرون هوا را به درون خودش بكشد و به درون محيط بدمند. در اين بين، فرايندي طراحي شده تا هواي گرم را به درجه مناسب برساند و وارد محيط كند. 

بر سر راه مكنده كولر گازي (فن اينورتر بيروني)، فيلتر هوايي تعبيه شده است تا در اولين مرحله، ذراتي مثل گرد و خاك كه داراي اندازه بزرگتري نسبت به ديگر اجزا هوا هستند، جدا شوند تا علاوه بر آن كه وارد محيط شما نشوند، از كاهش عملكرد كولر گازي هم جلوگيري كنند. 

در صورتي كه اين فيلتر بگيريد و گرد و خاك زيادي بر رويش بنشيند، مكنده كولر گازي ديگر نمي تواند هوا را از خارج بگيريد و فرايند كاهش دما را انجام دهد. به همين دليل، مي بينيد كه باد كولر گازي گرم شده است. 

براي رفع اين مورد علاوه بر آن كه مي توانيد از خدمات سرويس كولر گازي استفاده كنيد؛ خودتان هم مي توانيد دست به كار شويد!

در يك سطل كوچك، آب، سركه و در حد يكي دو قطره مايع دستشويي را با هم مخلوط كنيد. به شكلي كه در انتها محلول خيلي جزئي كف داشته باشد. 

يك اسكاچ در سطل كنيد و بعد از آن بر روي پنل خارجي بكشيد. پس از مدتي مي بينيد كه آب قهوه اي رنگ كه تركيب گرد و خاك و محلول شما است، جاري مي شود. 

به همين راحتي با يكي از علت هاي باد گرم كولر گازي پنجره اي يا هر نوع ديگري از كولر گازي، آشنا شديد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۴:۴۵ توسط:زيباتر موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :