زيباتر زيباتر .

زيباتر

آبياري قطره اي - عيب ها، مزيت ها و چيستي آن

در اين نوشته از زيباتر، مي خواهم براي شما از نوع خاصي از آبياري بگوييم؛ آبياري قطره اي. احتمالا يك مرتبه به گوش تان آبياري قطره اي خورده است يا حداقل يك مرتبه در حين گذر از پياده رو، آبياري قطره اي را ديده ايد كه شهرداري براي آبرساني به درختان و گياهان كنار خيابان از آن استفاده مي كند.

شايد براي شما سوال پيش آيد، آبياري قطره اي را چه به خدماتي كه زيباتر در وبلاگ معرفي مي كرد. بايد به شما بگوييم كه آبياري قطره اي دو نوع دارد. آبياري قطره اي خانگي و آبياري قطره اي در مقياس مزارع. ديگر بعيد است امروزه شما روف گاردني ببينيد كه با آبياري قطره اي پوشش داده نشود يا حين گذر از خيابان، با صحنه باز كردن آب جوي براي درختان رو به رو شويد. 

بگذاريد اول برايتان بگوييم آبياري قطره اي چيست كه بعدش برويم سراغ عيب ها و مزيت هايي كه دارد و درنهايت براي شما همان جايي را معرفي كنم كه در چند نوشته پيشينم براي دريافت خدمات، معرفي كرده بودم.

يك لوله را تصور كنيد كه در فواصل مشخص، سوراخ است و آب مي تواند از آن سوراخ ها خارج شود. حالا در مقياس يك مزرعه، لوله هايي به صورت عرضي و طولي در سرتاسر مزرعه با فواصل مشخصي از هم قرار داده مي شود. 

به اين شكل كل مزرعه يا مثلا باغچه شما، تحت پوشش اين لوله ها قرار مي گيرد. 

بالاتر گفتم سوراخ هايي بر روي لوله است. اين سوراخ ها براي آن است كه در آن، نازل قرار داده شود. وظيفه نازل كنترل خروجي آب از لوله است. 

به اين شكل، به هنگامي كه پمپ آب كه معمولا داراي تايمر هستند، شروع به پمپ كردن آب به داخل لوله ها مي كنند، نازل ها مانند يك مانع بر سر راه آب قرار مي گيرند و دبي خروجي را كنترل مي كنند. 

آنچه برايتان گفتم، تعريف سيستم آبياري قطره اي است. فرقي ندارد براي باغ و باغچه تان بخواهيد يا يك مزرعه. البته طبيعتا متناسب با محيط شما، سيستم آبياري، به شكل متفاوتي طراحي مي شود تا بهترين عملكرد را براي شما ايجاد كند. 

مزيت اين سيستم آبياري در كاهش بسيار زياد مصرف آب است كه در بلند مدت، هزينه ها شما را به شدت كاهش مي دهد.

از عيب هاي اين سيستم، مي شود به اين مورد اشاره كرد كه نازل ها هر چند مدت يك بار ممكن است دچار گرفتگي بشوند و بايد زماني براي رفع گرفتگي آن ها بگذاريد. 

يادتان است در نوشته هاي قبلي، خدمت از ما را به شما معرفي كردم. آبياري قطره اي در خدمت از ما، از جمله خدماتي است كه امكان دريافت آن را داريد. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۴:۳۰ توسط:زيباتر موضوع: